Η χρηστικότητα του instagram




Tο instagram αν και το χρησιμοποιώ αρκετά χρόνια, ποτέ δεν κέρδισε την εκτίμηση μου σαν ένα μέσο που να μπορείς να παρουσιάσεις φωτογραφικό έργο, καλλιτεχνική-δημιουργική φωτογραφία, και να τύχει, σοβαρής και υπεύθυνης κριτικής αποτίμησης από αυτούς που σε "ακολουθούν".

Θέλω να πω ότι η δομή παρουσίασης φωτογραφιών κάθε είδους, κάθε ποιότητας, κάθε τεχνικής, με έναν γρήγορο ρυθμό στη ροή του instagram, δεν βοηθάει τον θεατή για μια ποιοτική διερεύνηση αυτού που βλέπει, του δημιουργεί σύγχυση και τον αναγκάζει να επικεντρώνει το ενδιαφέρον του στις πιο "πιασάρικες" από άποψη θέματος πόζες, και στις πιο έντονες χρωματικά εικόνες!

Αν στη διαδικασία αυτή καταφέρεις να τραβήξεις το ενδιαφέρον του θεατή, έτσι ώστε να μπει στο προφίλ σου έχοντας τον πλήρη έλεγχο και την πλήρη εικόνα του portfolio σου, τότε ναι θα έχει ο ίδιος ένα ικανό δείγμα της δουλειάς σου μπροστά στα μάτια του για να μπορέσει να κρίνει αν αξίζει να σε "επιβραβεύσει" με μια καρδούλα! Συνήθως αυτός που φτάνει μέχρι αυτό το σημείο, βλέπει αρκετές από τις φωτογραφίες σου, όχι όλες όταν το portfolio είναι μεγάλο, και επιβραβεύει  (κατά τη γνώμη του) τις καλύτερες από αυτές. 
 
Για να έχουμε μια κατά προσέγγιση σωστή εικόνα των "επιβραβεύσεων"με like από τους ακολούθους του κάθε χρήστη του instagram, αλλά και για να μπορούμε να προσεγγίζουμε πιο αντικειμενικά την "δημοφιλία" των instagramers, θα πρέπει τα like που συγκεντρώνει μια φωτογραφία να τα μετατρέπουμε πάντα σε ποσοστό επί της εκατό (%) του αριθμού των φίλων που ακολουθεί to profil του. Δηλαδή πρέπει να λέμε ότι η τάδε φωτογραφία συγκέντρωσε 20% like από τους 2000 ακολούθους και όχι αυτή η φωτογραφία συγκέντρωσε 400 like. Το ποσοστό (%) είναι συγκρίσιμο με κάποιο άλλο, όμως ο αριθμός των likes από μόνος του, δεν είναι, γιατί συναρτάται από τον αριθμό των ακολούθων του κάθε συγκρινόμενου.
 
To Instagram αυτή τη χρονική στιγμή, αποτελεί τη νούμερο ένα επιλογή των χρηστών, όσον αφορά τα social media, με εκατομμύρια χρήστες να δημοσιεύουν αναρίθμητο υλικό μέσα σε κάθε δευτερόλεπτο, παράλληλα, η αγορά ψεύτικων followers είναι μια συνηθισμένη τακτική, καθώς έχουν μέχρι σήμερα εντοπιστεί δεκάδες εκατομμύρια τέτοιου είδους λογαριασμοί στην πλατφόρμα.

Προσωπικά το instagram το χρησιμοποίησα και το χρησιμοποιώ ακόμα, έχοντας δυο προφίλ, σαν "εργαλείο αρχειοθέτησης" της καθημερινής μου δραστηριότητας, χωρίς να με ενδιαφέρει ιδιαίτερα να "παίξω" το παιχνίδι των likes. Ειδικά στο ένα προφίλ μου φρόντισα να έχω ακόλουθους, (σχεδόν όλους), από τον χώρο της φωτογραφίας σε έναν μικρό αριθμό (120-150), να τους εκτιμώ σαν φωτογράφους και να μου αρέσει η δουλειά τους, έτσι ώστε (κατά το δυνατόν) το like που θα κάνουν να έχει τη βαρύτητα και τη σημασία του για μένα και την αποτίμηση της δουλειάς μου.