Στη Νίκαια το Π.Ε.Δ.Υ. είναι άρρωστο....!


Έκλεισα το ραντεβού μου μέσω της εφαρμογής της ΗΔΙΚΑ για γιατρό, βρίσκοντας μάλιστα διαθέσιμο, δυο μόλις ημέρες μετά από την αναζήτηση που έκανα στο σύστημα, για τις 7:30 πμ. Μου προξένησε ευχάριστη εντύπωση ότι το ωράριο ξεκινούσε τόσο νωρίς από τις 7:00 πμ. 
Στις 7:15 ήμουν στην Μούγλων, μπροστά στην πόρτα του γιατρού που είχα το ραντεβού, υπήρχε η λίστα με τους σημερινούς (28/4/2017) ασθενείς. Αυτοί ήταν συνολικά 26 κατανεμημένοι ανά 10 λεπτά. Πριν από μένα υπήρχε για τις 7:20 το πρώτο ραντεβού.
Η άφιξη της γιατρού έγινε στις 8:10, ήδη είχαν έρθει και περίμεναν μαζί μου άλλες τρεις γυναίκες. Η γιατρός μας είπε να περιμένουμε και θα μας φωνάξει. Μετά από 10 λεπτά αναμονή, χτυπάω την πόρτα και μπαίνω στο ιατρείο. Η γιατρός μου είπε ότι "εξετάζει" την πρώτη ασθενή του ραντεβού και αυτή την στιγμή κάνει διάγνωση και γράφει συνταγή την οποία θα έρθει να πάρει ο γιος της ασθενούς, ενώ ευγενικά μου ζήτησε να βγω έξω γιατί υπάρχει το ιατρικό απόρρητο. 
Βγήκα έξω στην αίθουσα αναμονής ενώ μετά από λίγο, το τρίτο κατά σειρά ραντεβού, μια κυρία αγανακτισμένη, άνοιξε την πόρτα, είπε στην γιατρό ότι είναι απαράδεκτη και σηκώθηκε και έφυγε, γιατί όπως είπε δούλευε και θα καθυστερούσε στη δουλειά της. Κατόπιν ήρθε κάποιος κύριος, μάλλον ο γιος της ασθενούς, τον οποίο ρώτησα, και μου εξήγησε ότι η μητέρα του ανάπηρη δεν μπορούσε να ανέβει στον πρώτο όροφο γιατί το ασανσέρ είναι χαλασμένο, οπότε η εξέταση έγινε....."κάτω"?? γι' αυτό και η καθυστέρηση της γιατρού. Μπήκε μέσα και μετά από κάποια λεπτά τελείωσε το πρώτο ραντεβού της ημέρας .....
Μετά από μια ώρα στις 8:30 περίπου, μπήκε το ...δεύτερο ραντεβού, δηλαδή εγώ.

Αυτά εν ολίγοις συνέβηκαν σήμερα το πρωί, αυτή είναι η εμπειρία μου από το νέο Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας (ΠΕΔΥ) στη Νίκαια και δεν μπορώ να πω ότι ήταν μια ευχάριστη εμπειρία για κανέναν.
Δεν μπορώ βέβαια να κατηγορήσω σε καμιά περίπτωση την γιατρό η οποία  είναι και αρκετά συμπαθής, πιστεύω ότι κάνει καλά τη δουλειά της και αφιερώνει σε κάθε ασθενή τον χρόνο που αυτή κρίνει ότι πρέπει, άσχετα με το τι προγραμματίζει το σύστημα.
Όμως και εμείς, οι ασθενείς,  γενικά οι πολίτες που δέχονται τις υπηρεσίες του Δικτύου,  έχουν δικαιώματα, έχουν δουλειές που προγραμματίζουν, έχουν υποχρεώσεις που πρέπει να καλύψουν,  ο χρόνος και η υπομονή τους έχουν όρια!!

Η υποβάθμιση των υπηρεσιών υγείας από την Πολιτεία, μέσα από ένα κυκεώνα μεταρρυθμιστικών αλλαγών και προσαρμογών τα τελευταία χρόνια με στόχο την μείωση του κόστους για την υγεία, πηγάζει από τα μνημόνια με απαίτηση των δανειστών, πλήττοντας το στοιχειώδες δικαίωμα της πρόσβασης όλων των πολιτών στο σύστημα υγείας.

Οι μέχρι τώρα κυβερνητικές επιλογές κινούνται μέσα στα πλαίσια τήρησης των μνημονίων και υπακοής στις απαιτήσεις των δανειστών, είναι επιλογές που έρχονται σε αντίθεση με τα πραγματικά συμφέροντα και δικαιώματα της τεράστιας πλειοψηφίας των πολιτών.