Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς ήρθε (7/3) στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.

 
Παρακολουθήστε τη συζήτηση σε βίντεο, στα ελληνικά ή αγγλικά.
Η συζήτηση με τη Marina Abramović αναμεταδόθηκε ζωντανά και μέσω της ιστοσελίδας του Ινστιτούτου της http://www.marinaabramovicinstitute.org/news/live-stream.

Η κορυφαία καλλιτέχνης Μαρίνα Αμπράμοβιτς, που έφερε την έννοια της περφόρμανς στα όριά της, σε μια συζήτηση σχετικά με το έργο της.

Η Μέθοδος Αμπράμοβιτς εκπαιδεύει τους θεατές στις δεξιότητες που απαιτούνται για να συμμετάσχουν και να παρακολουθήσουν μακράς διάρκειας περφόρμανς. Η μέθοδος περιλαμβάνει μια σειρά ασκήσεων που είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να ενισχύσουν την κατανόηση των θεατών σχετικά με τη σωματική και πνευματική τους εμπειρία. Αυτές οι ασκήσεις πηγάζουν από την πίστη της ότι ο καθένας (ανεξαρτήτως ηλικίας, εθνικότητας, φύλου, σεξουαλικής προτίμησης, κοινωνικής τάξης, σωματικής ικανότητας ή μητρικής γλώσσας) μπορεί να επωφεληθεί από το να είναι πιο ενεργά παρών ανά οποιαδήποτε στιγμή.

Στη διάρκεια της σταδιοδρομίας της, η Μαρίνα Αμπράμοβιτς πειραματίστηκε ευρύτατα με αυτές τις ασκήσεις στον ίδιο της τον εαυτό και τώρα επιθυμεί να δημιουργήσει ένα περιβάλλον όπου και άλλοι μπορούν να γίνουν κοινωνοί της συγκεκριμένης διαδικασίας. Οι ασκήσεις αυτές αποτελούν ένα από τα στοιχεία μιας ολοκληρωμένης σειράς δραστηριοτήτων διαθεματικού προγραμματισμού που θα λάβουν χώρα στο ΜΑΙ (Ινστιτούτο Μαρίνα Αμπράμοβιτς).

•    Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς, γεννημένη το 1946 στο Βελιγράδι της πρώην Γιουγκοσλαβίας, είναι αναντίρρητα από τους πιο πρωτοποριακούς καλλιτέχνες της εποχής μας. Από το ξεκίνημα της σταδιοδρομίας της, στις αρχές της δεκαετίας του 1970 στη Γιουγκοσλαβία, όπου φοίτησε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Βελιγραδίου, η Αμπράμοβιτς ήταν από τους πρώτους που χρησιμοποίησαν την περφόρμανς ως μορφή εικαστικής τέχνης. Το σώμα υπήρξε πάντα γι’ αυτήν αντικείμενο και μέσο. Από το 1975 έως το 1988, έδινε περφόρμανς από κοινού με τον Γερμανό καλλιτέχνη Ulay, οι οποίες εστίαζαν στις σχέσεις της δυαδικότητας. Μετά το χωρισμό τους, το 1988, η Αμπράμοβιτς επέστρεψε στις σόλο περφόρμανς, το 1989. Έχει διδάξει και δώσει διαλέξεις στην Ευρώπη και την Αμερική. Έχει τιμηθεί με το Χρυσό Λέοντα στην Μπιεννάλε της Βενετίας το 1997, για την εντυπωσιακή video installation / περφόρμανς Balkan Baroque, καθώς και με το βραβείο Bessie το 2003, για το Σπίτι με θέα στον ωκεανό, μια 12ήμερη περφόρμανς στην γκαλερί Sean Kelly της Νέας Υόρκης. Το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης οργάνωσε το 2010 μεγάλη αναδρομική έκθεση του έργου της.