Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΒΟΥΔΟΥΡΗ ΚΑΙ Ο ΚΑΝΙΒΑΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΨΗΣ




Του ΗΛΙΑ ΜΠΙΤΣΑΝΗ*

 
Την "τιμητική μου" είχα τις τελευταίες ημέρες στα πάσης φύσεως ρυπαρογραφήματα, των οποίων οι συντάκτες κανιβάλιζαν αδίστακτα και χυδαία την προσωπική μου άποψη για την επιλογή και τις διαδικασίες που ακολούθησε η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να επιβάλει την υποψηφιότητα Βουδούρη.
Ούτε λίγο, ούτε πολύ θα έπρεπε να έχω πάρει την άδειά τους για να εκφράζω τη γνώμη μου και ενίοτε για την επιλογή των φίλων μου και την επαγγελματική μου δραστηριότητα. Ο φασίζων κοινωνικός χαφιεδισμός δηλητηριάζει την καθημερινότητα της ζωής μας εμφανιζόμενος με περιτύλιγμα πολιτικού κουτσομπολιού και κορδέλα αναλυτικής σοβαροφάνειας.

Αφορμή να εκδηλωθεί ο επικοινωνιακός χαχολισμός, η κατηγορηματική αντίθεση που διατύπωσα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook), ευθαρσώς και χωρίς στρογγυλέματα για την εν λόγω υποψηφιότητα. Βεβαίως σε αυτό το χώρο που διεκδικεί την ιδιωτικότητα των απόψεων, αμέσως μετά υπήρχε ένα ακόμη δικό μου κείμενο με τίτλο «πολιτική αλφαβήτα». Σκέφθηκα ότι θα ήταν χρήσιμο να το παραθέσω ως πολλαπλώς χρήσιμο για μια ουσιαστική συζήτηση για αξιακά ζητήματα που δεν αφορούν μόνο το χώρο της Αριστεράς.
Πολιτική αλφαβήτα:
Α. Δεν ανήκω ούτε στοιχίζομαι με καμία εκ των φυλών του ΣΥΡΙΖΑ, ούτε φιλοδοξώ να καθορίσω τις αποφάσεις του.
Β. Η προσωπική μου στάση είναι πλήρως αποστασιοποιημένη από οποιαδήποτε πολιτική φιλοδοξία.
Γ. Μετά από 40 χρόνια καθημερινής παρουσίας στην πολιτική ζωή, διεκδικώ να έχω γνώμη για όσα αφορούν την κοινωνία.
Δ. Θεωρώ (πολιτικά) φίλους μου όλους εκείνους οι οποίοι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο οραματίζονται και διεκδικούν μια άλλη κοινωνία με ισότητα, δημοκρατία, δικαιοσύνη και χωρίς εκμετάλλευση.
Ε. Αρνούμαι να εκχωρήσω το δικαίωμα της γνώμης σε κανέναν, την εκφράζω αν και όταν χρειαστεί με τον πλέον συντεταγμένο τρόπο και χωρίς θόρυβο.
Ζ. Η απουσία συντεταγμένης διαδικασίας με κανόνες και χωρίς στοιχίσεις υπονομεύει οποιοδήποτε εγχείρημα προωθητικής σύνθεσης των διαφορετικών απόψεων.
Η. Ο μετασχηματισμός της κοινωνικής συνείδησης είναι μια εξαιρετικά πολύπλοκη διαδικασία και δεν ακολουθεί την ταχύτητα μετασχηματισμού της πολιτικής συμπεριφοράς.
Θ. Η ηθική στην πολιτική θεωρώ ότι είναι μείζονος σημασίας για όσους επαγγέλλονται ανατροπές και τομές στη ζωή των ανθρώπων.
Ι. Από παρθενογενέσεις έχουμε τελειώσει, οι άνθρωποι και η κοινωνία έχουν συνέχεια που υπόκειται σε διαρκείς αλλαγές με την επίδραση των πλέον διαφορετικών παραγόντων.
Κ. Η μανιχαϊστική προσέγγιση του "καλού" και του "κακού" με βάση κριτήρια που υπαγορεύουν οι στρατηγικές κοινωνικής υποδούλωσης, δεν χωρούν στην προσέγγιση των δυνάμεων της ανατροπής.
Λ. Ο καθένας κρίνεται με βάση τη στάση του στις μεγάλες αποφάσεις με τον πλέον αυστηρό τρόπο.
Μ. Οποιος αισθάνεται ότι έχει υποπέσει σε σοβαρό πολιτικό λάθος γενικότερης σημασίας οφείλει να αποσυρθεί στη σιωπή του.
Ν. Οι κολυμβήθρες του Σιλωάμ ανήκουν στην αρμοδιότητα της θρησκειολογίας και πρέπει να αποσυρθούν ταχέως από την πολιτική και την πρακτική της (όποιας) Αριστεράς.
Ξ. Ουδείς μπορεί να αισθάνεται μέγας κριτής, πολλώ δε μάλλον όταν δεν έχει δοκιμαστεί στα ζόρικα που θα τον κρίνουν.
Ο. Η υπεροψία στην πολιτική της Αριστεράς αποτελεί εγκληματικό ελάττωμα που ανοίγει το δρόμο του διχασμού και της μετάλλαξης.
Π. Ο καθένας κρίνεται όχι όταν "κράζει" την εξουσία, αλλά από τη στάση του όταν ασκεί εξουσία.
Ρ. Η εξουσία δεν είναι κάτι το μακρινό, αλλά καθημερινότητα του πολίτη που είναι αντιμέτωπος με τον τελευταίο σφραγιδοφύλακα και την ιδιαιτέρα του αφεντικού.
Σ. Η γνώμη και του τελευταίου πολίτη έχει ένα ψήγμα αλήθειας που πρέπει να ανακαλύψεις με ανοιχτό μυαλό καθαρίζοντας όλα τα στοιχεία που την κρύβουν.
Τ. Αρχηγός δεν είναι αυτός που έχει περισσότερους οπαδούς που ανεβοκατεβάζουν τα χέρια, αλλά αυτός που πείθει τους έχοντες διαφορετική γνώμη.
Υ. Οι απόλυτες αλήθειες υπάρχουν μόνο στα κλουβιά, των οποίων οι ένοικοι δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με τον έξω κόσμο.
Φ. Η επικοινωνία δεν είναι επάγγελμα παραπλάνησης του πολίτη αλλά όρος προσωπικής επιβίωσης και κοινωνικής συνοχής.
Χ. Η κοινωνική δικτύωση ως μορφή επικοινωνίας δεν αποτυπώνει τίποτε περισσότερο ή λιγότερο από την κοινωνία και τις διεργασίες μέσα σε αυτήν.
Ψ. Η διαφορετικότητα είναι στοιχείο συνοχής και όχι κοινωνικού αποκλεισμού και καταβαράθρωσης σε κάθε είδους πολιτικούς και κοινωνικούς Καιάδες.
Ω. Αν όλα αυτά (και πολλά άλλα) δεν φαίνονται και τόσο αριστερά, δεν πειράζει. Υγεία και όλα θα δοκιμαστούν στην πράξη! 

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Ελευθερία" την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2014.