Ο «Σκοτεινός Έρωτας» του Φεντερίκο Γκαρσία Λόρκα στη Νίκαια.

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Μουσικών Ιχνηλασιών» που διοργανώνει ο Δήμος Νίκαιας-Αγ.Ι.Ρέντη και το Δημοτικό Ωδείο θα πραγματοποιηθεί μουσικό αφιέρωμα στον Λόρκα με τίτλο «ΦΕΝΤΕΡΙΚΟ ΓΚΑΡΣΙΑ ΛΟΡΚΑ - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΑΜΗΣ AMOR OSCURO-ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΕΡΩΤΑΣ» 
 Σάββατο 24 Μαρτίου στις 7.30 μ.μ. 
στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου Νίκαιας-Αγ.Ι. Ρέντη (Π. Τσαλδάρη 10).

Ο συνθέτης και πιανίστας Δημήτρης Μαραμής, ερμηνεύει μαζί με το κιθαριστικό ντουέτο Στέλιος & Βασίλης και τον τενόρο Γιάννη Φίλια, μελοποιημένα ποιήματα του Φεντερίκο Γκαρσία Λόρκα, σε ελληνική απόδοση του ποιητή Σωτήρη Τριβιζά.

Είσοδος ελεύθερη.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΑΜΗΣ
Η δημιουργία του κύκλου «Σκοτεινός Έρωτας» ξεκίνησε με αφορμή τα «Σονέτα του Σκοτεινού Έρωτα», το κύκνειο άσμα του ποιητή Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, και την απόδοσή τους στα ελληνικά από τον ποιητή Σωτήρη Τριβιζά. Πρώτα μελοποιήθηκε το σονέτο «Γλυκό Παράπονο», ένα σπαραχτικό ερωτικό ποίημα, κι έπειτα ο κύκλος συμπληρώθηκε με άλλα, κυρίως νεανικά ποιήματα του μεγάλου λυρικού ποιητή. Κοινή θεματική των ποιημάτων αυτών είναι η μυστικιστική και ενίοτε τραγική πλευρά του οικουμενικού αισθήματος που λέγεται έρωτας.  Ο συνθέτης εδώ ήρθε αντιμέτωπος με ποιήματα «απίστευτης ωραιότητας», όπως τα χαρακτήριζε ο  Πάμπλο Νερούδα. Στα ποιήματα αυτά ο έρωτας έχει αποδοθεί με τόσο αιθέριους και ταυτοχρόνως τόσο γήινους τόνους, ώστε ποτέ άλλοτε στη νεότερη ποίηση δεν έσμιξαν τόσο ταιριαστά το πάθος με την απώλεια, η ευτυχία με το πένθος, η σάρκα με τον ουρανό. Πρόκειται, καθώς είπαν, για ένα θαύμα πάθους, ενθουσιασμού, ευτυχίας, βασάνων, για ένα φλογερό μνημείο υψωμένο στον έρωτα, που η πρώτη ύλη του είναι η σάρκα, η ψυχή του ποιητή τη σταυρική στιγμή του αφανισμού του.

Για μια πρωτότυπη μελοποίηση, πιστεύω πως δεν αρκεί να γίνεται μια στεγνή μουσική ανάγνωση του ποιήματος, αλλά χρειάζεται το τραγούδι να φέρει και την προσωπική σφραγίδα του συνθέτη. Θεωρώ μάλιστα ενδιαφέρον να γίνονται εκ μέρους του και ορισμένες ανατροπές σε σχέση με την αναμενόμενη μουσικότητα του ποιήματος, ώστε η «έκπληξη» που προκύπτει να διερμηνεύει πιο έντονα το συναίσθημα. Στο «Σκοτεινό Έρωτα», απέδωσα την ποίηση με λυρισμό, μελωδικότητα, απλότητα, χωρίς φλυαρίες στην ενορχήστρωση και με μια διάθεση το μουσικό μου ύφος να μην ανήκει σε κάποια συγκεκριμένη εποχή ή μόδα.