ΕΦΚΑ : Πρόβλημα με τα προστατευόμενα μέλη ασφαλισμένων ! Δεν μπορούν να δεχτούν συνταγογράφηση!!



Κλεισαμε ραντεβού για να μας γράψει ο γιατρός φάρμακα. Μετα από σχετική αναμονή μισής ώρας φτάνει η ώρα που θα δούμε τον γιατρό. Δινουμε το βιβλιάριο και ο γιατρός μέσα από το λάπτοπ ξεκινά την αναζήτηση με βάση τον ΑΜΚΑ και τον ΑΜΑ τον δικό μου, όπως γινόταν κάθε φορά. Εκπληκτοι ακούσαμε τον γιατρό να μας λέει ότι, στην προστατευόμενη ασφαλιστικά σύζυγο μου δεν μπορεί να συνταγογραφήσει γιατί το σύστημα την έβγαλε δικαιούχο του άρθρου 33 του ν.4368/2016, δηλαδή σε κατηγορία για ανασφάλιστους πολίτες και τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες!

Γυρίσαμε άπρακτοι σπίτι και άρχισα να το ψάχνω. 
Βρήκα τηλέφωνο του ΕΦΚΑ Νίκαιας και παίρνω τηλέφωνο όπου η υπάλληλος, γνώστης του προβλήματος όπως φάνηκε, με ενημέρωσε ότι πρέπει να πάω από τα γραφεία του ΕΦΚΑ με ταυτότητα βιβλιάριο και εκκαθαριστικό εφορίας για να διευθετήσω το θέμα!
Δεν φτάνουν οι περικοπές που έχουμε υποστεί όλα αυτά τα χρόνια σε όλες τις παροχές και τις συντάξεις. Πρεπει να υποστούμε ακόμα άλλη μια ταλαιπωρία, πληρώνοντας την ανικανότητα τους να διαχειριστούν τα αρχεία τους.

 Αργότερα σε άρθρο εφημερίδας διαβάζω: 

Οπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι εργαζόμενοι, τα προβλήματα–μεγαλύτερα ή μικρότερα–είναι δεκάδες. Το μητρώο του ΕΦΚΑ δεν λειτούργησε ούτε λειτουργεί ακόμη ολοκληρωμένα. Εχουν γίνει τεράστια λάθη κατά τη μεταφορά των δεδομένων από τα μητρώα των επιμέρους υπηρεσιών, με αποτέλεσμα να έχουν χαθεί δεδομένα ασφαλισμένων. Υπάρχει μάλιστα παράδειγμα ασφαλισμένων γυναικών με συνωνυμία όπου συγχωνεύθηκαν τα μητρώα τους, με αποτέλεσμα να υπάρχει για το σύστημα μόνο η μία. Το κομφούζιο δεν τελειώνει εδώ. Στην καταχώριση για την ίδια περίπτωση, εμπλέκεται και ασφαλιστική ιστορία δύο ανδρών από άλλα Ταμεία, λόγω ταύτισης των αριθμών μητρώων σε ΟΑΕΕ και ΟΓΑ.

Το αλαλούμ αυτό, σύμφωνα με τους εργαζομένους, έχει ως αποτέλεσμα κατά τη λειτουργία όχι μόνο των εφαρμογών μητρώου, αλλά και των συντάξεων, της ανακεφαλαίωσης και των παροχών, να υπάρχει αναστολή της διαδικασίας για την απόδοση σύνταξης θανάτου και εξόδων κηδείας αλλά και πάγωμα στην υποβολή αναλυτικών περιοδικών δηλώσεων, λόγω των λαθών ή και σε ορισμένες περιπτώσεις της ανυπαρξίας μητρώου. Τα υπηρεσιακά σημειώματα που στέλνονται για διόρθωση στοιχείων και λαθών έχουν αυξηθεί σε τέτοιο βαθμό, που οι υπάλληλοι των τοπικών καταστημάτων αδυνατούν να τα διαχειριστούν. Τα αποστέλλουν με email στη Διεύθυνση Ειδικού Προγράμματος ΕΦΚΑ προς επίλυση και, πλέον, η όποια δυνατότητα κεντρικής διαχείρισης έχει ξεπεραστεί...

Προκειμένου να λειτουργήσουν οι υπηρεσίες μητρώου, όλα τα εντασσόμενα Ταμεία χρησιμοποιούν παράλληλα δύο λειτουργικά συστήματα: του ΕΦΚΑ και το λειτουργικό σύστημα του παλαιού φορέα. Ετσι, για παράδειγμα, ένας μισθωτός ασφαλισμένος απογράφεται στον ΕΦΚΑ αλλά αποκτά ασφαλιστική ικανότητα στο ΙΚΑ, καθώς η εφαρμογή απόδοσης ασφαλιστικής ικανότητας δεν υπάρχει ακόμη στον ΕΦΚΑ. Κανένας δεν έχει πληροφορηθεί ακόμη με ποιο τρόπο και πότε όλες αυτές οι ασφαλιστικές ικανότητες που έχουν αποδοθεί στα τοπικά λειτουργικά συστήματα θα μεταφερθούν στον ΕΦΚΑ. Οι εργαζόμενοι ανησυχούν επίσης για τα προβλήματα που μπορεί να εμφανιστούν σχετικά με την αυτόματη απόδοση ασφαλιστικής ικανότητας που δεν έχει ακόμη πραγματοποιηθεί, όπως γίνεται κάθε χρόνο για όλους τους ασφαλισμένους που έχουν τις σχετικές προϋποθέσεις. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν, επίσης, καθεστωτικές διαδικασίες στη μετακίνηση του προσωπικού, με παράκαμψη του υπαλληλικού κώδικα.